Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

«ΕΚΕΙΝΟΝ ΔΕΙ ΑΥΞΑΝΕΙΝ ΕΜΕ ΔΕ ΕΛΑΤΤΟΥΣΘΑΙ» (Ιωάν. 3, 30)


 «ΕΚΕΙΝΟΝ ΔΕΙ ΑΥΞΑΝΕΙΝ ΕΜΕ ΔΕ ΕΛΑΤΤΟΥΣΘΑΙ»
(Ιωάν. 3, 30)

Τι υπέροχα, τρυφερά, και ταπεινά λόγια είναι αυτά που είπε ο Πρόδρομος και Βαπτιστής του Χριστού, για να εκφράσει τον θεϊκό έρωτα που είχε βαθιά μέσα στην ψυχή του!

«ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΙ, ΕΓΩ ΔΕ ΝΑ ΕΛΑΤΤΩΝΟΜΑΙ».
(Ιωάν. 3, 30)
 
Και αυτά τα λόγια δεν ήταν απλώς μια διδασκαλία του Βαπτιστή Ιωάννη, μα
έγιναν βίωμά του! 
Ο πρόδρομος ήταν η πρώτη ψυχούλα, που εγκαινίασε τον θεσμό της μαρτυρικής αγάπης, της αλληλοπεριχώρησης και του θεϊκού έρωτα για χάρη της Αγ. Τριάδος!

Ήταν την στιγμή που
ο ταπεινός Ιωάννης συνάντησε  τον ταπεινό Ιησού, στον Ιορδάνη Ποταμό. Τότε που ο μέγας ασκητής και κήρυκας της Μετανοίας Ιωάννης, βαπτιζει τον Αναμάρτητο Κύριο ημών Ιησού Χριστό! Ελκύστηκε τότε τόσο πολύ από την θεία χάρη που αξιώθηκε να γίνει μάρτυρας της ενότητας και αγάπης του Τριαδικού Θεού προς το ανθρώπινο γένος! 

Λέει η Αγία Γραφή: Αμέσως όταν εβγήκε ο Ιησούς από το νερό, είδε ο Ιωάννης να σχίζωνται οι ουρανοί και το Πνεύμα του Θεού, ωσάν περιστερά, να κατεβαίνει εις Αυτόν. Και ήλθε φωνή από τον ουρανούς, που έλεγε· “συ είσαι ο Υιός μου ο Αγαπητός, στον οποίον εγώ έχω τελείως ευαρεστηθεί”. (Μαρκ. 1, 10-11)

Ζώντας αυτό το υπερφυσικό γεγονός, ο «μέγας» κήρυκας Ιωάννης, αλλοιώθηκε πάρα πολύ από την μεγαλοπρεπή ταπεινότητα του Ιησού. Ένιωσε ελάχιστος και από από εκείνη την ιερή στιγμή δεν μπορούσε παρά να υποκλιθεί ταπεινά, μέχρι θυσίας, στο πέρασμα της αγάπης του Κυρίου και Θεού του!

Μας δίδαξε με την ίδια του τη ζωή, αυτός, που γνώρισε προσωπικά τον Ιησού και τον ονόμασε επίσημα πρώτος «ΝΥΜΦΙΟ» της ψυχής (Ιωαν. 3, 29), τι σημαίνει «ΘΕΪΚΟΣ ΕΡΩΤΑΣ»!

Είπε την μεγαλειώδη φράση:
«ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΙ, ΕΓΩ ΔΕ ΝΑ ΕΛΑΤΤΩΝΟΜΑΙ».
Και αυτό το εφάρμοσε από τότε στη υπόλοιπη ζωή του, μέχρι που, για χάριν του κηρύγματος της Μετανοίας που εκήρρυτε, φυλακίστηκε και αποκεφαλίστηκε από τον βασιλιά Ηρώδη.

Ακολουθώντας το παράδειγμα του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου, όποιος από μας γνωρίσει τον Ιησού, Τον βάλει στην καρδιά του και τον ερωτευτεί θεϊκά μοναδικά, τότε καθημερινά θα νιώσει αυτού του είδους την αλληλοπεριχώρηση…
Θα νιώσει το θέλημα του να ελλατώνεται ενώ το θέλημα του Θεού να αυξάνει…
Σιγά σιγά δηλαδή η καρδιά του θα αδειάσει από το κακό «εγώ» του και θα γεμίσει από την αγάπη, ταπείνωση, την παρουσία και την δόξα του Θεού!
Μπορεί να φτάσει μέχρι σημείου να πει, όπως και ο απόστολος Παύλος:
«ΖΩ ΔΕ ΟΥΚΕΤΙ ΕΓΩ ΖΗ ΔΕ ΕΝ ΕΜΟΙ ΧΡΙΣΤΟΣ» (Προς Γαλάτ. 2, 20)

Μα, αξίζει, αδελφοί μου, να διαβάσουμε το απόσπασμα του Ευαγγελίου, εκεί όπου ο ίδιος Ιωάννης ο Πρόδρομος ομολογεί και αποκαλύπτει αυτό το μεγαλειώδες ρητό θεϊκού έρωτα στους συνανθρώπους του.

ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ!!!!!!!
______________________________

(Ιωάν. 3, 24-36):

«… Ο Ιωάννης δεν είχε ακόμα ριχτεί στη φυλακή.
25 Έγινε, λοιπόν, συζήτηση για τον καθαρισμό από τους μαθητές τού Ιωάννη με μερικούς Ιουδαίους•
26 και ήρθαν στον Ιωάννη, και του είπαν: Ραββί, εκείνος που ήταν μαζί σου πέρα από τον Ιορδάνη, για τον οποίο εσύ έδωσες μαρτυρία, δες, αυτός βαπτίζει, και όλοι έρχονται σ' αυτόν.
27 Ο Ιωάννης αποκρίθηκε και είπε: Δεν μπορεί ο άνθρωπος να παίρνει τίποτε, αν δεν είναι σ' αυτόν δοσμένο από τον ουρανό.
28 Εσείς οι ίδιοι είστε μάρτυρές μου ότι είπα: Δεν είμαι εγώ ο Χριστός, αλλ' ότι είμαι αποσταλμένος μπροστά από εκείνον.
29 Όποιος έχει τη νύμφη είναι ο νυμφίος• ο δε φίλος τού νυμφίου, που στέκεται και τον ακούει, χαίρεται υπερβολικά για τη φωνή τού νυμφίου. Αυτή, λοιπόν, η δική μου χαρά εκπληρώθηκε.
30 ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΙ, ΕΓΩ ΔΕ ΝΑ ΕΛΑΤΤΩΝΟΜΑΙ.
31 Αυτός που έρχεται από επάνω, είναι υπεράνω όλων• αυτός που είναι από τη γη, από τη γη είναι, και από τη γη μιλάει• αυτός που έρχεται από τον ουρανό, είναι υπεράνω όλων.
32 Και εκείνο που είδε και άκουσε, αυτό δίνει ως μαρτυρία• και κανένας δεν δέχεται τη μαρτυρία του.
33 Όποιος δεχθεί τη μαρτυρία του, επισφράγισε ότι ο Θεός είναι αληθής.
34 Δεδομένου ότι, εκείνος, που ο Θεός τον απέστειλε, μιλάει τα λόγια τού Θεού• επειδή, ο Θεός δεν του δίνει το Πνεύμα με μέτρο.
35 Ο Πατέρας αγαπάει τον Υιό, και όλα τα έδωσε στο χέρι του.
36 Όποιος πιστεύει στον Υιό, έχει αιώνια ζωή• όποιος, όμως, απειθεί στον Υιό, δεν θα δει ζωή, αλλά η οργή τού Θεού μένει επάνω του.»