Κυριακή 14 Μαΐου 2017

ΜΗΤΕΡΕΣ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΓΛΥΚΕΣ, ΕΥΣΠΛΑΧΝΙΚΕΣ, ΣΙΩΠΗΛΕΣ!


ΜΗΤΕΡΕΣ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΓΛΥΚΕΣ, ΕΥΣΠΛΑΧΝΙΚΕΣ, ΣΙΩΠΗΛΕΣ! 
 
Ήλθε μια μητέρα χθες για να εξομολογηθεί και μου είπε:
-Πάτερ, είμαι πολύ στεναχωρημένη με την κόρη μου.
-Γιατί; Την ρώτησα εγώ. 
-Γιατί απλούστατα, αν και ήμουν χήρα έκανα γι’ αυτήν τα πάντα, αγωνίστηκα, ίδρωσα, υπέφερα για να το μεγαλώσω αυτό το παιδί και τώρα μου λέει δεν μπορεί να με ακούσει σε κάτι που της λέω μέσα στο σπίτι.
-Και τώρα τι κάνετε;
-Έφυγε από το σπίτι κι εγώ δεν την παίρνω τηλέφωνο. Ας με πάρει εκείνη τηλέφωνο.
-Δεν μου λες, της είπα,  πότε η μητρική καρδιά έχει γίνει τόσο σκληρή;
-Από πότε η μητρική καρδιά έχει πάψει να ζει την αγωνία του παιδιού της;
Το παιδί θα λέει, «ας με πάρει η μαμά μου». Εσύ θα λες «ας με πάρει η κόρη μου».                
 -Και τι κατάφερες με αυτό;
Να χωρίσετε τον χώρο μεταξύ σας, η απόσταση αυτή να δημιουργήσει τέτοιο κενό, που θα μπει ο διάβολος στη μέση, θα βάλει στο παιδί χίλιους δυο λογισμούς εναντίον της μητέρας της και θα βάλει και σ’ εσένα λογισμούς εναντίον του παιδιού σου.
-Και ποιος βγήκε κερδισμένος;
-Εσύ, το παιδί σου, ή ο διάβολος;
Ήταν έξυπνη γυναίκα, δάκρυσε, μου φίλησε το χέρι και μου είπε:
-Σ’ ευχαριστώ, πάτερ, θα κάνω αυτό που πρέπει.
Πήγε και πήρε το παιδί της και της είπε:
-Έλα, κοριτσάκι μου, συγχώρεσε με, ήμουν λίγο ανόητη και βίαιη απέναντί σου.

Της είπα στη συνέχεια τα εξής:
Πολλές φορές τα παιδιά έχουνε παρωπίδες στις σκέψεις του για κάποια θέματα.          
Την ώρα που το παιδί σου βρίσκεται σε τέτοια πίεση, εσύ γιατί φωνάζεις και λες:                 
« Όχι, έτσι πρέπει παιδί μου να το κάνεις»;
-Γιατί το κάνεις αυτό;
-Αυτή η πίεση δεν ξέρεις ότι θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα στο παιδί σου;
Θα το ταράξει, θα του αφαιρέσει την ειρήνη και όταν του αφαιρέσεις την ειρήνη, τη γαλήνη, μπαίνει ο διάβολος και χορεύει τώρα. Μην αφήσεις να μπει ταραχή στο παιδί. Είναι σαν να βάζεις τον διάβολο τον ίδιο μέσα του. Οι σχέσεις σας με τα παιδιά σας, να είναι όπως η σχέση η δικιά μας (των πνευματικών) με εσάς την ώρα που εξομολογείστε.

-Ξέρετε τι έλεγε Ο Π. ΙΑΚΩΒΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ, ο ένας από τους τρείς σύγχρονους φωστήρες της Εκκλησίας μας;

«Πόσο προσοχή, παιδί μου, πρέπει να έχουμε όταν θα έρχεται κάποιος να εξομολογείτε. Γιατί είναι η στιγμή που ή θα αρπάξουμε μια ψυχή από τον διάβολο και θα τη βάλουμε στην αγκαλιά του Θεού ή εμείς θα βοηθήσουμε με την σκληρότητα μας την ψυχή αυτή, να πάει ακόμα πιο βαθιά, μέσα στην καρδιά του Εωσφόρου».

Τον ίδιο ρόλο παίζετε κι εσείς.
ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΣΤΕ ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ!
-Αλλά πως είστε πνευματικοί;
-Όταν φωνάζεις δυνατά στο παιδί σου; Όταν αρχίζεις και του επιβάλλεσαι λέγοντας «όχι, αυτό πρέπει να κάνεις! Αυτό πρέπει να γίνει»;
-Πέτυχες με αυτή την συμπεριφορά σου;
Να ξέρεις ότι το μόνο που κατάφερες είναι να έχει ταραχή το παιδί σου και τον διάβολο έφερες μέσα στην καρδιά του, γιατί σκοτείνιασες την ψυχή του.
- Εγώ σε ρωτώ, τώρα που χάλασε η σχέση σου με το παιδί σου,  ποιος θα προσευχηθεί γι’ αυτό;  Μα η μόνη δύναμη που το συνδέει με το Θεό είναι η μητρική σου καρδιά!

 Σας τα λέω αυτά, γιατί ξέρω ότι:

Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ,
ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΑΓΑΠΗΣ!
Και η πατρική αγάπη βέβαια τα βοηθάει, αλλά κυρίως η  μητρική αγάπη, γιατί ο πατέρας θα πάει στη δουλειά του και θα φύγει. Η μητέρα όμως ζει την αγωνία των παιδιών της, την εσωτερική ψυχική τους γαλήνη.

Γι’ αυτό, σας ικετεύω μητέρες,
δεν θα έχει καμιά αξία
η αγάπη σας στο Θεό,
εάν δεν νιώσετε την αγωνία
που έχει αυτός ο Θεός,
που λέτε πως αγαπάτε,
για τα σπλάχνα Του, τα παιδιά σας.

Τον Χριστό θα Τον βοηθήσετε
και θα Του γαληνέψετε την καρδιά Του,
όταν δει τα κοριτσάκια του,
εσάς τις μητέρες,
ΝΑ ΕΙΣΑΣΤΕ ΓΛΥΚΕΣ,
όπως είναι και Αυτός γλυκός,
ΝΑ ΕΙΣΑΣΤΕ ΕΥΣΠΛΑΧΝΙΚΕΣ,
όπως  είναι και Αυτός ευσπλαχνικός,
ΝΑ ΕΙΣΑΣΤΕ ΣΙΩΠΗΛΕΣ,
όπως και Αυτός ήταν σιωπηλός.
Τον έβριζαν, Τον έφτυναν, Τον σταύρωναν
κι Εκείνος προσευχόταν:
«Πατέρα Μου, συγχώρεσε τους».

Η ΜΑΝΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΓΟΝΑΤΙΖΕΙ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΝΑ!
Η μάνα που δεν ξέρει να προσευχηθεί στο Θεό για το παιδί της, δεν είναι μάνα!
Αφήστε αυτές τις δικαιολογίες που σας βάζει ο διάβολος και συνέχεια λες:
«Σε τι σύγχρονη κοινωνία ζούμε! Τα παιδιά μας χαθήκαν πια! Άλλα τους λες και άλλα κάνουν».
-Όχι, κόρη μου, δεν είναι έτσι τα πράγματα. Πάντα υπήρχε ο διάβολος και πάντα υπήρχαν τα κακά. Ποτέ δεν σταμάτησαν αυτά. Εσύ δεν ήσουν καλή μάνα.
 Μάνα ήσουνα, αλλά μάνα καλή δεν ήσουνα.
ΓΙΑΤΙ Η ΜΑΝΑ Η ΚΑΛΗ ΔΕΝ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑ.
ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΠΡΩΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΗΣ!

(απόσπασμα από απομαγνητοφωνημένο κήρυγμα του π. Ελπίδιου Βαγιανάκη)